گروه تخصصی معماری و محاسبات

طراحی و محاسبات سازه به طور کل ، طراحی بخش سازه ای ملک است که توسط مهندس محاسبات ، با توجه به طراحی معماری ، طراحی میگردد. در واقع هر طرح معماری باید بر روی سازه ای بنا شود که میتواند بتنی یا فلزی باشد. طراحی و محاسبات سازه دقیق بسیار مهم است زیرا ساختمان را در برابر زلزله ، رانش زمین و… مقاوم میسازد ، طراحی اصولی و با توجه مقررات ملی ساختمان لازمه ی طراحی در بخش سازه میباشد.

 

دقت در محاسبات

تمامی پروژه ساختمانی بر حسب طرح معماری مورد نظر کارفرما بنا می شود . طرح معماری در اصل باید بر روی یک سازه بنا گردد . به همین دلیل طراحی و محاسبات سازه بستری برای پیاده‌سازی صحیح طرح معماری است. با توجه به اولویت و اصالت طرح های معماری، طراحی و محاسبات سازه بر حسب ظرفیت‌ها و قابلیت‌های طرح معماری انجام می گردد . قطعا آن‌چه که در پروژه نهایتا دیده خواهد شد، تجسم طرح معماری پروژه است، پس هماهنگی محاسبات سازه با معماری اهمیت فراوانی دارد.
معماران تقریبا در طراحی خود توجه به محدودیت‌های سازه‌ای ندارند. البته در مهندسی سازه تقریبا هیچ چیز غیر ممکن و محدود نخواهد بود . در بسیاری از پروژه‌‌ها ، پس از مهندسی ارزش سازه و معماری، افزایش هزینه‌های سازه‌ای ممکن است طرح معماری را مورد تغییر سازد. پس چنان چه بهینه‌سازی محاسبات سازه کاربردی گردد ممکن است طرح‌های پرهزینه معماری با هزینه‌ای کمتر امکان پیاده‌سازی پیدا کنند. 

برخی پروژه های محاسبات و معماری

مشاوره رایگان

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید.​

شماره تماس : ۴۲۷۴۰۰۱۷ – (۰۳۱)

یا

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

مدیر گروه تخصصی معماری و محاسبات

مهندس روشنائیان

‫۵/۵ (۱ امتیاز )