بازسازی, دسته‌بندی نشده

۱۰+۱ نکته ارزشمند در انتخاب و خرید خانه

امور پیمانکاری و ساخت و ساز در نجف آباد

۱۰+۱ نکته اصلی در انتخاب و خرید خانه

ایجاد تغییر همیشه باعث نگرانی و استرس می‌شود، نقل مکان کردن از جایی و به جای دیگر و انتخاب خانه جدید ممکن است برای شما به یک دغدغه مهم تبدیل شود. اما با در نظر گرفتن نکات کلیدی می‌توانید برای خرید خانه در نجف آباد اقدام کنید، و با خیال آسوده از انتخابتان لذت ببرید.

 

نکات اساسی برای خرید خانه در نجف آباد

اگر به دنبال خرید خانه هستید بهتر است در فصل های رونق بازار مسکن اقدام کنید، در این صورت شانس بیشتری برای انتخاب صحیح و خرید خانه در نجف آباد خواهید داشت. به طور معمول فصل تابستان زمان مناسبی برای گشتن به دنبال خانه دلخواه شما است، زیرا می¬توانید گزینه های بیشتری را ببینید و نکات اصلی آن را مورد ارزیابی قرار دهید. در این مطلب به نکات مهم خرید خانه اشاره خواهیم کرد.

 

کدام محله ها را می پسندید

اینکه قرار است در کدام محل ساکن شوید بسیار اهمیت دارد. برخی از مناطق در مرکز شهر قرار دارند، و دسترسی آنها به نقاط اصلی شهر مانند بیمارستان، مجتمع های تجاری، تفریحی و مدارس بیشتر است. برای کسانی که زمان برایشان اهمیت دارد انتخاب خانه در این محلات مناسب تر است. اما شلوغی و ترافیکی که در مرکز شهر وجود دارد برای خیلی از افراد خوشایند نیست، بنابراین محله های خلوت را ترجیح می دهند.

 

دسترسی خانه را بسنجید

خانه ای که انتخاب می‌کنید باید دسترسی آسانی به خدمات رفاهی مانند سوپر مارکت، نانوایی، میوه فروشی و… داشته باشد تا مجبور نشوید برای خرید روزانه مسافت زیادی را طی کنید.
نزدیکی به ایستگاه اتوبوس و تاکسی و مترو می‌تواند یکی از مزایای خانه محسوب شود، چون گاهی مجبور به استفاده از وسایل عمومی هستید و نزدیکی به آن راحتی و امنیت خاطر بیشتری را ایجاد می‌کند، و باعث رضایت شما از خرید خانه شود.
عرض و طول کوچه بسیار اهمیت دارد، شما هر روز مجبور به گذشتن از کوچه هستید، اگر عرض کمی داشته باشد با دردسرهای زیادی رو به رو می‌شوید. همچنین شلوغی کوچه، وجود مدرسه، کلانتری، مطب، رستوران در اطراف یا داخل کوچه می تواند شلوغی ها و مزاحمت ها را بیشتر کند.

 

نکات مهم خرید خانه

نکات مهم خرید خانه در نجف آباد

 

از همسایه ها پرس وجو کنید

مثلی هست که می گوید «اول همسایه بعد خانه»، این مثلی خردمندانه است زیرا همسایه بد می تواند شما را خیلی زود از خرید خانه پشیمان کند. فرهنگ همسایگی، رعایت نظافت، رعایت سکوت و آرامش کوچه یکی از دغدغه های مهمی است که در کنار همسایه خوب تامین می شود.
اگر قرار است در یک آپارتمان چند واحدی ساکن شوید، هنگام بازدید ملک به قسمت های مشاع ملک توجه کنید، نظافت و تمیزی، نبود آشغال و زباله، سالم بودن تاسیسات مثل کلید و پریز، شلوغی و سرو صدا در طبقات، مرتب بودن درب واحد ها، همه نشانه‌هایی است که به شما می گوید قرار است با چه کسانی همسایه شوید.

 

امکانات ساختمان را بررسی کنید

شما قرار است اسباب و وسایل تان را از پله ها جا به جا کنید پس عرض پله ها اهمیت دارد، به طور معمول عرض ۱۱۰ مناسب می¬باشد. آسانسور یکی از امکانات رفاهی مهم در هر ساختمان است که باید از سلامت و کارکرد مناسب آن مطمئن شوید.
کنتور آب و برق و گاز اگر اختصاصی باشد بسیاری از مشکلات آتی حل خواهد بود، اما اگر به صورت مشاع است باید از نحوه محاسبه آن اطلاعات دقیق به دست بیاورید.
وجود انباری یکی از امکانات خوبی است که می تواند در نظم بخشیدن به اسباب و وسایل شما کمک کند. و در نهایت پارکینگی که جای کفی برای پارک ماشین داشته باشد، شیب ورودی آن استاندارد بوده و عبور و مرور از آن آسان باشد یکی از ایده آل‌ها برای خرید خانه در نجف آباد است.

 نسبت به حریم خصوصی حساس باشید

 خانه را به خوبی بررسی کنید، نحوه قرار گرفتن در ورودی، اینکه واحدها در هر طبقه به داخل خانه روبه رویی اشراف نداشته باشند، و پنجره های ایمن با ارتفاع مناسب یکی از مهمترین نکات در رعایت حریم خصوصی افراد است. امروزه عایق نبودن دیوارها و سقف مشکلات زیادی را به وجود آورده، شنیدن صداهای خانه بغلی وقت و نیمه وقت و دغدغه نبودن امنیت صدا در منزل شما می تواند آسایش‌تان را بهم بزند.

 

 شمالی یا جنوبی بودن خانه

نور یکی از اصلی ترین دلایل خرید خانه در نجف آباد است. خانه نورگیر بر روحیه شما تاثیر زیادی دارد، اینکه در سراسر روز نور ملایم و لذت بخشی در خانه تابیده شود می‌تواند حس خوبی به اهل خانه دهد. خانه های جنوبی بهترین انتخاب هستند زیرا عموما زاویه‌ی تابش نور به گونه‌ای است که در عین حال که اشعه خورشید زیبایی خانه را چند برابر می‌کند، تابش ملایم آن باعث آزردگی نخواهد شد.

برای کسانی که از طلوع خورشید انرژی بیشتری می‌گیرند، خانه های شمالی مناسب است و برای اینکه از نورگیر بودن خانه مطمئن شوید، دو بار یکی ابتدا و یکی در انتهای روز، از خانه بازدید کنید.

 

 طراحی داخلی مورد علاقه شما

 نقشه خانه، محل قرار گرفتن اتاق ها، اندازه حمام و دستشویی و… مسائلی است که به شما در چیدمان و طراحی دکوراسیون کمک می¬کند. اینکه چه نوع کفپوشی برای خانه قرار داده شده و دیوارها با کاغذ دیواری پوشانده شده یا سفید کاری هستند می¬تواند روی انتخاب شما تاثیر‌گذار باشد. تعداد پنجره‌ها و بزرگی و کوچکی آن‌ها طراحی پرده‌ها را مشخص می‌کند، در برخی از ساختمان‌ها پرده‌هایی از قبل تعبیه شده که کار شما را آسان‌تر کرده و جلوه و زیبایی خود را دارد.

 

سیستم سرمایش و گرمایش را بررسی کنید

اینکه دمای خانه در سراسر سال متعال باشد رضایت شما را از خرید خانه در نجف آباد چند برابر خواهد کرد، بنابراین از سلامت وسایلی مانند کولر، چیلر، داکت اسپیلیت و شوفاژ اطمینان حاصل کنید. نوع دستگاهی که برای سرمایش و گرمایش انتخاب شده، می‌تواند در مصرف بهینه و صرفه جویی هزینه‌ها تاثیر مستقیم داشته باشد. در برخی مناطق استفاده از کولرهای گازی فقط هزینه اضافی به بار می آورد.

 

امکانات داخلی منزل را ارزیابی کنید 

بالکن یکی از امکانات مهمی است که باید درخانه پیش بینی شده باشد. خشک کردن لباس ها زیر نور خورشید، گذراندن اوقاتی در هوای آزاد و پرورش گل و گیاه می تواند از دلایل ضرورت بالکن باشد. خانه های آپارتمانی به اندازه کافی محدود هستند، نبود بالکن می‌تواند این محدودیت را بیشتر کند. کمد دیواری یکی دیگر از امکاناتی است که کاربردهای بسیار زیادی دارد، و برای نظم بخشیدن به منزل به شما کمک می‌کند. 

 

انتخاب و خرید ملک

انتخاب و خرید ملک در نجف آباد

 

مسائل حقوقی خانه را با دقت پیگیری نمایید

 از صحت و سقم اسناد ملک اطلاعات کافی به دست آورید. درباره کد رهگیری ملک پرس و جو کنید و از آن مطمئن شوید، این کار هم اعتبار فعالیت آژانس‌ مسکن را تایید می‌کند و هم قانونی بودن خرید و فروش ملک را نشان می‌دهد. به مفاد قرارداد فی مابین توجه کنید و هیچ بندی را بدون مطالعه و درک مفهوم حقوقی آن امضا نکنید. درباره کمیسیون آژانس توافق کرده و رسیدهای لازم را دریافت نمایید.

 

بازسازی خانه در نجف آباد

گاهی مواقع شما می‌بینید که ملک مناسبی را از قبل داشته و نیازی به خرید ملک جدید مدارید. در این شرایط بهترین کار بازسازی خانه می باشد که شما می توانید با مشاوره از مهندسان ما از هدر رفت هزینه‌های زیاد جلوگیری نمایید.

برای مشاوره و بهره گیری از خدمات اجرای مهندسان پلتفرم رادیس نجف آباد، با شماره‌ی زیر در تماس باشید:

تلفن: ۱۸-۰۰-۴۲۷۴ 

 

‫۴.۹/۵ (۱۳ امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *