Uncategorized @fa, دکوراسیون داخلی

دیوار کناف چیست؟ + مزیت ها و معایب اجرای دیوار کناف

دیوار کناف اصفهان

دیوار کناف چه تفاوتی با دیوارهای بتنی و آجری دارد؟

همانطور که می دانید، برای جدا کردن یک اتاق بزرگ و یا ساختمان به دو یا چند قسمت مجزا، از دیوار کمک می گیریم. بعضاً اتفاق می افتد که نیاز ضروری به پارتیشن بندی و جداسازی سریع و مقرون به صرفه فضاهای بزرگ داریم که زمان و امکانات موجود به ما اجازه استفاده از مصالح و دیوارهای آجری و بتنی را نمی دهد. اینجاست که دیوار کناف که دیوارهایی آماده و از پیش ساخته شده ای هستند، به کمک ما آمده و نیاز ما را سریع تر از آنچه فکرش را بکنیم، برطرف می نمایند.

دیوار کناف، برعکس دیوارهای بتنی و  آجری، توان تحمل بار را نداشته و نمی توان از آنها برای دیوارهای بیرونی و اصلی ساختمان استفاده کرد، لذا کاربرد اصلی آنها در تفکیک فضاهای داخلی است. درواقع، نقش پارتیشن بندی اتاق ها و سالن های بزرگ را برعهده دارند. این نوع دیوارها که ضخامت کمتری هم نسبت به دیوارهای معمولی دارند، به drywall (درای وال) معروفند.

توصیه می شود اگر تفاوت کناف یا دیوار خشک را با انواع دیگر مصالح ساختمانی نمی دانید، حتما مقاله ی  کناف چیست؟ + مزایا و معایب اجرای کناف را مطالعه کنید.

 

نحوه نصب دیوار کناف اصفهان

برای خرید و استفاده از دیوار کناف اصفهان ابتدا فضایی را که می خواهید دیوار بکشید، اندازه گیری کنید. پس از به دست آوردن اندازه کار، و خرید از وسایل از دیوار کناف اصفهان روال کلی نصب چه توسط متخصصین و چه خود شما به این صورت است که ابتدا چارچوب کلی کار نصب می گردد. سپس صفحه های چوبی و گچی از پیش ساخته شده، بر روی چارچوب قرار گرفته و با پیج محکم می شوند. این کار در دو طرف چارچوب صورت می گیرد و بین دو صفحه یک فضای خالی برای رد کردن سیم و کابل و لوله کشی و… وجود دارد که کار کابل کشی دیوار را نیز بسیار ساده تر از قبل کرده است.

 

تغمیر و نصب دیوار کناف

تغمیر و نصب دیوار کناف در اصفهان

 

به دلیل وجود همین فضا کارهای تاسیساتی ساختمانی با دیوار کناف به راحتی هرچه ممکن، امکانپذیر است. پس از تکمیل مراحل نصب صفحه ها بر روی چارچوب، درزهای دیوار با چسب پوشیده می شود و نهایتاً می توانید دیوار را رنگ کرده و یا از کاغذ دیواری برای زیبایی دیوار کناف استفاده کنید. لازم به ذکر است که ایجاد درب و پنجره در این دیوارها به راحتی امکان پذیر است. چنانچه در دیوار خود نیاز به پنجره و یا درب دارید این موضوع را با متخصصین گروه دکوراسیون رادیس درمیان بگذارید و در اندازه گیری خود لحاظ کنید.

 

مزیت های دیوار کناف

مزیت های این دیوار به حدی است که دلیل استفاده و کاربرد زیاد این نوع دیوار را روشن می سازد:

  • دیوار کناف برای اجرا و نصب نه زمان زیادی لازم دارد و نه تخصص چندانی، کافی است دفترچه راهنمای نصب دیوار را مطالعه کنید و حتی خودتان کار دیوارچینی اتاق را شروع کنید.
  • دیوار کناف شلوغ کاری های دیوارهای بتنی را نداشته و خیلی تمیز و سریع با سرهم کردن چند صفحه گچی و بستن چند پیچ و مهره سروکار دارید. این یعنی هزینه اجرای کار بسیار پایین است و کار کاملاً تمیز و حرفه ای انجام می شود.
  • دیوار کناف برای تعمیر و بازسازی نیاز به فروپاشی کل دیوار ندارد و تنها کافی است که صفحه ای که به علت ضربه یا هر دلیل دیگری صدمه دیده است را تعویض نمایید.
  • بحث دیگر در رابطه با دیوارهای کناف، هزینه زمانی و اجرایی بسیار پایین و مقرون به صرفه این نوع از دیوار است. شما در اجرای این دیوارها تنها به تهیه صفحات و چارچوب نیاز دارید که به مراتب نسبت به مصالح ساختمانی دیگر هزینه چندانی نداشته و سرهم کردن این صفحات و چارچوب ها زمان زیادی نخواهد برد و در نتیجه هم در زمان و هم در هزینه شما صرفه جویی زیادی خواهد شد.

 

معایب دیوار کناف

به طور کلی دیوار کناف فقط و فقط دو ضعف در مقابل مصالح ساختمانی دیگر دارد که عبارتند از:

  1. آسیب پذیری در مقابل رطوبت و ضربه ( که البته با اختراع کناف های فایبر گلاس این موضوع حل شد. )
  2. تولید کردن گرد و خاک زیاد در هنگام نصب که باعث می شود قبل از بازسازی خانه، مکان را به طور کامل ترک کنیم.

 

دیوار کناف اصفهان

 

اجرای دیوار کناف

اجرای دیوار کناف در اصفهان

 

درست است که پیشتر گفتیم برای اجرای و نصب دیوار کناف به تخصص چندانی نیاز نیست. اما این موضوع به این معنی نیست که تفاوتی میان نصب دیوار کناف توسط خودمان و نیروی متخصص وجود ندارد. مسلم است کسی که بارها این کار را انجام داده و تجربه زیادی در این حوزه دارد نسبت به کسی که برای اولین بار می خواهد دیوار کناف نصب کند از تسلط به مراتب بیشتری برخوردار است و برای همین می توانید از گروه دیوار کناف رادیس اصفهان که سالها تجربه اجرا و نصب این نوع دیوار را دارند کمک بگیرید.

گروه دکوراسیون رادیس با قدمت چندین ساله خود و حضور نیروهای متخصص، پروژه های متعددی در این زمینه انجام داده و به کم و کیف تمامی مسائل مربوط به کناف و دیوار کناف و پیاده سازی آن واقف است. گروه دکوراسیون رادیس با این سابقه، سعی خود را در ارائه محصولات با کیفیت همراه با قیمت و اجرای مناسب قرار داده و به همین منظور شما می توانید از با همکاری و راهنمایی های گروه ما، وسایل مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کرده و در رابطه با نصب و اجرای آن، از نیروهای متخصص و پشتیبان آن، کمک بگیرید.

همکاران ما در بخش های مختلف آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما هستند. شما مشتریان عزیز می توانید از طریق راه های تماس موجود در سایت با گروه اجرای دیوار کناف اصفهان یا گروه دکوراسیون رادیس تماس گرفته و نسبت به تهیه و استفاده از خدمات دیوار کناف بهره مند شوید.

 

 

‫۵/۵ (۲ امتیاز )

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *