Uncategorized @fa, بازسازی

عایق کاری ساختمان + انواع عایق ساختمانی

عایق کاری ساختمان

عایق کاری ساختمان چیست؟

عایق کاری ساختمان یکی از روشهای متداول برای حفظ گرما و سرما و همچنین کاهش هزینه های ناشی از مصرف بیش از اندازه برق و گاز محسوب می شود. امروزه با توجه به نیاز بشر میزان استفاده از سوخت های فسیلی رو به افزایش است و همین امر مدیران را بر آن داشته است تا با به کارگیری روش های روز دنیا میزان هدر رفت این انرژی را کاهش دهند.عایق کاری ساختمان بهترین روش برای این منظور می باشد.

تیم های اجرایی زیادی در سراسر دنیا در تلاش اند تا با اجرای بهترین و کارآمدترین روش؛ فرآیند عایق کاری ساختمان را انجام دهند. تیم بازسازی رادیس اصفهان یکی از پیشتازترین تیم های این حوزه در استان اصفهان بوده و با داشتن مهندسان و پیمانکاران مجرب با سابقه‌ فعالیت طولانی، آماده ارائه بهترین ها برای شماست.

 

بازسازی و عایق کاری ساختمان

باگذشت چندین سال از ساخت ساختمان ها به مرور این بناها نیاز به مرمت و بازسازی دارند. بازسازی ساختمان ها شامل بازسازی بنای بیرونی و درونی می شود که هرکدام نیازمند طراحان و افرادی است که بتوانند با بهترین کیفیت بنا را به شکل مطلوبی بازسازی کنند تا با نیازهای روز دنیا از لحاظ ظاهری و باطنی همخوانی داشته باشد.

یکی از مواردی که در بازسازی خانه ها مورد توجه قرار میگیرد عایق کاری ساختمان، هم از لحاظ صوتی و هم از لحاظ گرمایش و سرمایش است. اما آنچه برای افرادی که قصد بازسازی و عایق کاری ساختمان را دارند اهمیت دارد زمان صرف شده برای انجام کار و میزان هزینه ای است که در قبال دریافت بهترین کار می پردازند.

تیم بازسازی رادیس اصفهان در بازسازی و عایق کاری ساختمان به شما بهترین ها را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت ارائه خواهد داد.

 

اصول بازسازی ساختمان

همانطور که گفتیم بازسازی ساختمان شامل تغییر جزئی یا کلی در بخش هایی از ساختمان می باشد که باعث نو و جدید جلوه دادن ساختمان یا ایمن سازی ساختمان در برابر هرگونه آسیب دیدگی می شود. یکی از راه های ایمن سازی ساختمان ها در برابر باران و سرما و گرما عایق کاری ساختمان است.

 

اهمیت عایق کاری ساختمان

همانطور که میدانید عایق به موادی گفته میشود که مانند سدی مانع ورود یا خروج گرما و سرما در فصول مختلف سال میگردد و حتی باعث جلوگیری از خروج سروصدا از خانه و یا ورود صداهای ناهنجار خیابان به داخل خانه میشود. امروزه توجه به این موارد باعث شده است عایق کاری ساختمان ها در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوت در بازسازی ساختمان دستهبندی شود. در ادامه این مقاله به انواع عایق های ساختمانی و اهمیت و کاربرد هریک خواهیم پرداخت.

 

انواع عایق کاری ساختمان

به طور کلی عایق کاری ساختمان را در سه دسته زیر انجام میدهند:

  • عایق کاری صوتی
  • عایق کاری حرارتی
  • عایق کاری رطوبتی

در ادامه به توضیح هر یک و اهمیت شان خواهیم پرداخت.

 

عایق کاری صوتی

عایق صوتی

عایق کاری صوتی ساختمان

 

یکی از انواع عایق کاری که در بازسازی و عایق کاری ساختمان بسیار مورد توجه قرار میگیرد، عایق کاری صوتی است؛ چرا که باعث کاهش و کنترل انتقال صداهایی مثل تلویزیون، صحبت کردن و غیره به بیرون می شود که این نکته  از جمله پارامترهای مهم فرهنگ آپارتمان نشینی نیز محسوب می شود.

این نوع عایق کاری ساختمان در انواع فوم ریباند و فوم شانه تخم مرغی، پشم سنگ و پشم شیشه و همچنین عایق پلی یورتان عرضه می شود. اما ازجمله ویژگی های مشترکی که هر یک از عایق های صوتی باید دارا باشند میتوان به دارا بودن چگالی مناسب، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و ضخامت مناسب عایق اشاره کرد.

از بهترین عایق های صوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پانل های گچی
  • پانل های صوتی آکوستیک
  • محصولات ویسکوالاستیک
  • پشم سنگ
  • پلی یورتان
  • عایق ایزوهم
  • فوم ایکس پی اس XPS
  • یونولیت

 

عایق کاری حرارتی

عایق حرارتی

عایق کاری حرارتی

 

همانطور که از نام این نوع عایق سازی پیداست، عایق کاری حرارتی باعث جلوگیری از انتقال گرما به محیط دیگری میشود. در گذشته با استفاده از روش های سنتی سعی در جلوگیری از هدر رفت گرمایش داخل خانه می شد. اما امروزه با توجه به پیشرفت علمی تیم های اجرایی، بازسازی و عایق سازی خانه ها به روش های مدرن با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه محل سکونت شما انجام می شود.

از پارامترهای عایق هایی که برای این امر مورد استفاده قرار میگیرند میتوان به مقاومت حرارتی بالا، مقاومت در برابر فشار به طور ایده آل، مقاومت در برابر نم، واکنش شیمیایی نشان ندادن و همچنین عدم رشد قارچ و کپک اشاره کرد که مهمترین این پارامترها را چگالی بالای عایق میشناسند. عایق کاری حرارتی در انواع عایق های پرلیت، تخته های فیبری، شیشه اسفنجی و پشم سنگ الیافی در بازسازی خانه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

از بهترین عایق های حرارتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشم معدنی
  • فایبرگلاس
  • پلی استایرن
  • سلولز
  • فوم پلی اورتان
  • پشم شیشه
  • دیوارپوش پلیمری GFRG

 

عایق کاری رطوبتی

عایق رطوبتی

عایق کاری رطوبتی ساختمان

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمستان و پاییز که باران و برف بسیاری بر بام خانه می نشیند شاهد ایجاد لکه هایی روی دیوارها و سقف خانه باشید که نه تنها از بین نمی روند و ظاهر خانه را نامطلوب می سازند، بلکه باعث خسارت های جبران ناپذیری مانند آوار شدن دیوار و سقف بر سر اعضای خانواده می شوند.

اما امروزه عایق کردن دیوارها و سقف خانه از نم و رطوبت بسیار برای بازسازان و پیمانکاران خانه ها مورد اهمیت قرار گرفته است. عایق کاری رطوبتی ساختمان به طور عمده به دو روش زهکشی و همچنین عایق هایی که جذب کننده رطوبت نیستند انجام میشود که روش دوم در انواع مختلفی مثل قیرگونی، ایزوگام، عایق های پلیمری، نانو، ایزوفیکس، عایق آرت فلکس و عایق رطوبتی مایع که قابلیت رنگ پذیری دارد در نواحی مختلف خانه مورد استفاده قرار میگیرند.

از عایق های رطوبتی معمولا در پشت بام ها و استخرها و سرویس های بهداشتی و حمام استفاده های زیادی میشود. بعضی از مواد عایق هستند که در مرحله بازسازی ساختمان بسیار مورد توجه قرار میگیرند چراکه عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی هستند.

از بهترین عایق های رطوبتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلی اورتان
  • پوشش سیمانی
  • لاستیک ضد اسید EPDM
  • روکش آسفالت
  • ترموپلاستیک
  • پوشش قیری و غشا قیر
  • غشای ضد آب پی وی سی

 

بهترین زمان عایق کاری ساختمان

مسلماً بهترین زمان برای عایق کاری ساختمان زمانی می باشد که ساختمان درحال ساخت و نازک کاری است اما این به این معنا نیست که ساختمان و بنایی که ساخته شده است را نتوان عایق کاری کرد.

 این کار به دو روش انجام می شود:

 روش اول تخریب دیوار است که امر بسیار پرهزینه ای است. اما راهکار کم هزینه تر بازسازی ساختمان و استفاده از عایق روی دیوار گچ کاری شده و گچ کاری دوباره دیوار است که می تواند به کاهش هزینه های شما کمک کند.

برای اطلاع از فرایند های بازسازی ساختمان پیشنهاد می شود مقاله‌ی بازسازی ساختمان را مطالعه کنید.

 

هزینه عایق کاری ساختمان

همانطور که گفتیم عایق کاری ساختمان در امر بازسازی ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تیم های اجرایی در بازار خدمات ساختمانی با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی ساختمان، حجم کار و همچنین محل موردنظر برای عایق و نوع عایق قیمت های متفاوتی را به شما ارائه خواهند داد. اما آنچه تیم ما را از نظر عایق کاری ساختمان در استان اصفهان پیشتاز داشته است استفاده از عایق های باکیفیت و ارائه این خدمات در کمترین زمان و مناسب ترین هزینه ها می باشد.

برای آگاهی از شرایط بازسازی و عایق کاری منزل و ساختمان خود، با ما تماس بگیرید.

 

هیچ جا خونه‌ی خوده آدم نمیشه!

 

‫۴.۶/۵ (۱۶ امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *