بازسازی, معماری و محاسبات, مقالات عمومی

وظیفه معمار چیست؟

وظیفه معمار چیست؟

در این مقاله به وظیفه‌ معمار ساختمان و آشنایی با شغل مهندسی معماری می‌پردازیم.

بدون شک، مهندسی معماری، یکی از پرطرفدارترین و مورد توجه‌ترین مشاغل در سرتاسر جهان است. معماران خبره در هر گوشه‌ای از تاریخ، آثاری فراموش نشدنی به یادگار گذاشته‌اند. آثار ذهن و دست یک معمار، می‌تواند تا سالیان سال در ذهن‌ها بماند و هرگز فراموش نشود.

همچنین گاهی این آثار در کتاب‌ها ثبت می‌شوند و به عنوان سرمشق از آن‌ها یاد می‌شود. به‌طور کلی، باید بگوییم طراحی دستان یک معمار هنرمند، تمامی چشم‌ها را مجذوب خودش می‌کند.

اما ظاهر جذاب و پر زرق و برق شغل مهندسی معماری از سختی‌ها و چالش‌های این شغل، چیزی کم نمی‌کند. لازم به ذکر است که جایی برای نگرانی نیست؛ چرا که یک معمار وظیفه شناس، با شناخت وظایف معماری و به‌کارگیری مهارت‌های مورد نیاز در این رشته، زیباترین آثار را خلق می‌کند؛ اما پرسش اصلی اینجاست که وظیفه معمار چیست و شامل چه گزینه‌هایی می‌شود؟

اگر به دنبال یافتن پاسخ‌ این پرسش هستید، تا پایان این مقاله، با ما همراه باشید.

در این مقاله به بررسی موضوعات زیر می‌پردازیم:

  • مفهوم کلی مهندسی معماری چیست؟
  • به چه کسی مهندس معمار می‌گویند؟
  • وظیفه معمار چیست؟+توضیح کامل و راه‌های بهتر به عمل رساندن این وظایف.
  • مهارت‌های مورد نیاز یک معمار چیست؟
  • و…

فهرست محتویات مقاله

نگاهی کلی به مفهوم مهندسی معماری

نگاهی کلی به مفهوم مهندسی معماری

نگاهی کلی به مفهوم مهندسی معماری

 

قبل از بررسی وظیفه معمار، خوب است نگاهی به مفهوم کلی معماری بیاندازیم و بدانیم که معمار، کیست.

دانستن مفهوم مهندسی معماری، به درک بهتر ما، نسبت به وظایف معمار، کمک بسزایی خواهد کرد.

معماری، یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین علوم جهان است. خوب است بدانید معماری با تولد اولین نژادهای انسانی، طلوع کرد؛ چرا که هر انسانی در تمام طول زندگی خود، خواه یا ناخواه از حرفه معماری، استفاده می‌کند. با وجود اینکه معماری از هزاران سال پیش، وجود داشته؛ با گذشت زمان، پیشرفت کرده است. به مرور زمان، مردم با معماری آشنا شدند و برای استفاده هرچه بهتر از این حرفه، کوشیدند و به رشد آن کمک کردند.

این موضوع سبب شد تا معماری، رفته رفته، گسترش یابد.آیا می‌خواهید معماری را از نزدیک ببینید؟ کافی است نگاهی به اطراف خود بیاندازید؛ آنگاه میبینید هر سازه‌ای که در زندگی روزمره با آن روبه رو می‌شوید، به کمک معماری، قابل دسترسی شده است…

به طورکلی، نمونه‌های معماری به شکل سازه و ساختمان‌هایی منحصربفرد در سرتاسر جهان، قابل رویت هستند. آیا فکر می‌کنید که معماری، تنها به هنر ختم می‌شود؟ خیر!

رابطه معماری با علوم دیگر

با اینکه هنر، یکی از پایه‌های اساسی معماری است، حرفه معماری، برای کامل کردن مسیر خود، با علوم‌ گوناگونی ادغام شده است. به طورکلی، مهندسی معماری بر پایه مباحث علمی، تجربی، فناوری و هنر، بوجود آمده است.

معماری، فرایندی است که طی آن یک فرد، با استفاده از دانش، تجربیات و خلاقیت خویش، یک فضای منحصر بفرد را ساماندهی و خلق می‌کند.

مفهوم لغوی معماری، با ریشه عمر که به معنای عمران (آبادسازی) می‌باشد، مفهوم این موضوع را می‌رساند. تا اینجا به مفهوم کلی معماری، پرداختیم اکنون بیایید تا توصیف افراد مهم و تاثیرگذار تاریخ را در باب این حرفه، بررسی کنیم.

 

مفهوم معماری از دید افراد تاثیرگذار تاریخ

جان راسکین ۱۹۰۰-۱۸۱۹

شغل: منتقد هنری، طراح و نقاش، متفکر اجتماعی، نویسنده برجسته و نیکوکار.

آثار مهم: کتاب هفت مشعل معماری.

دیدگاه: به گفته جان، معماری هنر افراشتن و آراستن بنا توسط انسان است.

 مارکوس ویتروویوس (قبل از میلاد)

شغل: معمار، مهندس عمران، مهندس شیمی، مهندس نظامی و برنامه ریزی.

دیدگاه: معماری بر پایه نظم، سازواره، آرایش و آراستن، تناسبات، هماهنگی، قرینگی، پسندیدگی و اقتصاد، بوجود آمده است.

ویلیام موریس ۱۸۹۶-۱۸۳۴

شغل: هنرمند، طراح پارچه.

دیدگاه: از دید این هنرمند، هر فضایی که برروی زمین وجود دارد، یک معماری است.

از نظر وی، معماری بکر طبیعت که توسط خداوند خلق شده و سازه‌های دست انسان، به دو دسته متفاوت، تقسیم می‌شوند.

یوهان گوته ۱۸۳۲-۱۷۴۹

شغل: نویسنده، نقاش، محقق، انسان شناس و…

دیدگاه: گوته، معماری را موسیقی جامد شده می‌دانست. این شخص، بیشتر نگاهی هنری به معماری داشت.

با بررسی تعاریف گوناگون از اشخاص متفاوت، می‌توان به این موضوع که هرکس تعریف جداگانه‌ای از حرفه معماری دارد، پی برد. این نشان می‌دهد که معماری، آمیخته‌ای از علوم گوناگون است و همانند اقیانوسی عمیق است. به زبان ساده، معماری از تمامی این علوم، استفاده می‌کند تا فضایی متفاوت، زیبا و منحصربفرد، خلق کند.

 

وظیفه معمار چیست؟

وظیفه معمار چیست؟

وظیفه معمار چیست؟

 

تا اینجا به چیستی موضوع معماری، پرداختیم و دانستیم معمار کسی است که با دانش و حرفه معماری، بناهای گوناگونی را طراحی و خلق می‌کند. جالب است بدانید که تمامی آثار معماری که تاکنون دیده‌اید، روزی در ذهن یک معمار بوجود آمده و پرورش یافته، این طرح‌ها، پس از تکامل در ذهن معمار، بر روی کاغذ کشیده شده و در پایان بنا شده است.

یک مهندس معمار، مانند هر مهندس دیگری باید از یک‌سری قوانین پایه، تحت عنوان وظیفه معمار، تبعیت کند. این قوانین، همانند قانون خوابیدن در شب و قانون بیدار بودن در روز، برای انسان است. همان‌گونه که خوابیدن در شب برای انسان، مفید است، وظایفی که جلوتر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، می‌توانند به معماران در جهت ساخت یک بنای خارق العاده، کمک قابل توجهی کنند.

اگر شماهم برای دانستن این قوانین، مشتاق هستید، مواردی که در اینجا از آن‌ها، نام برده‌ایم را مطالعه کنید.

 

یافتن پروژه‌های جدید

وظیفه معمار در یافتن پروژه های جدید

وظیفه معمار در یافتن پروژه های جدید

 

یکی از مهم‌ترین وظایف هر معمار، یافتن مشتریان و مخاطبان جدید یا به عبارتی بازاریابی کسب و کار خودش است. یافتن پروژه برای معماران تازه کار، به مراتب سخت‌تر از معماران با تجربه است. اکثر مشتریان، برای سپردن پروژه‌های خود به معماران، از آن‌ها درخواست نمونه کار می‌کنند. با این کار، مهارت معمار برای صاحب پروژه، آشکار می‌شود. شما می‌توانید با یک ایده، برای مثال گرفتن پروژه‌های کوچک با قیمت پایین، به عنوان نمونه کار، کار خودتان را شروع کنید.

بعد از نمونه کار، نوبت به بازاریابی مهارت‌تان که در پایان منجر به بستن قرارداد و گرفتن پروژه می‌شود، می‌رسد.

برای بازاریابی کسب و کارتان، چندین راهکار وجود دارد:

  • تبلیغات رادیویی • تبلیغات در فضای مجازی
  • تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها
  • طراحی سایت اختصاصی خودتان

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای بازاریابی و گرفتن پروژه‌های متعدد به آن احتیاج دارید، معرفی مهارت‌های‌تان به مشتریان است.

 

رفتار حرفه‌ای با مشتریان

فکر کنید که در بازاریابی و معرفی خودتان به مشتریان، حرفه‌ای عمل کردید و اکنون نوبت به ایجاد ارتباط و رفع سوالات و ابهات مشتریان، رسیده است. لازم به ذکر است که اگر این مرحله را به درستی به پایان نرسانید و با مشتری خود، حرفه‌ای رفتار نکنید، تمامی زحمات مراحل قبل نیز، هدر رفته است.

برای یادگیری رفتار حرفه‌ای و نحوه برقراری صحیح ارتباط با مشتریان‌تان، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • کتاب‌های متعددی در حوزه جذب مشتری و رفتار صحیح با آن‌ها، مطالعه کنید.
  • در سمینارهای مربوط به حوزه کاری‌تان، شرکت کنید.
  • سعی کنید با جدیت به سخنان مشتریان‌تان، گوش کنید.
  • در ارائه اطلاعات فنی و حرفه‌ای‌تان به اندازه کافی، دقت کنید.
  • سعی کنید جملات مثبت را جایگزین جملات منفی کنید.
  • با صبر و حوصله به تمامی سوالات مشتریان‌تان، پاسخ کامل دهید.
  • قرارها و گفتگوهای مهم را به صورت کتبی، با رضایت طرفین، بنویسید.

 

مدیریت پروژه ساخت و ساز

مدیریت پروژه ساخت و ساز، از دیگر وظایف مهندس معمار، می‌باشد. یک مهندس معمار، باید از وضعیت ایمنی سازه وکارگران، آگاه باشد و برای تامین امنیت هرچه بیشتر کارکنان ساختمان، تلاش کند. به طورکلی، می‌توانیم به موارد زیر تحت عنوان وظایف مدیر پروژه ساخت و ساز، اشاره کنیم:

  • مدیریت هزینه
  • مدیریت زمان
  • کنترل کیفیت
  • تامین و مدیریت ایمنی
  • مدیریت تیم پروژه

 

بازدید از محل پروژه

بازدید از محل ساخت و ساز یا پروژه، از دیگر وظایف معمار است. با این کار شما از پیش رفتن صحیح کارها، اطمینان حاصل می‌کنید. بازدید از محل پروژه و کنترل ساخت سازه، از پیش آمدن هر تیجه نامطلوبی، جلوگیری می‌کند.

در زمان بازدید از محل پروژه، یه نکات زیر، توجه کنید:

  • پیشروی طرح ساخت و ساز، مطابق با طراحی شما
  • نظم کارگران در انجام وظایف، با این کار زمان ارائه پروژه به کارفرما، مطلوب‌تر خواهد شد.

 

همکاری داشتن با سایر مهندسان پروژه

قطعا کارهایی که به صورت تیمی و هماهنگی اعضا، انجام می‌شوند به مراتب، باکیفیت‌تر از کارهای بدون هماهنگی هستند. برای ایجاد نظم و هماهنگی در پروژه‌های ساخت و ساز، خوب است تا مهندس معمار، با سایر مهندسان، اعم از مهندسین برق، تاسیسات مکانیک و… همکاری داشته باشد. با این کار، کیفیت کار تیم شما، بالا خواهد رفت.

 

طراحی، برنامه‌ریزی و گسترش

طراحی، برنامه‌ریزی و گسترش از مهم‌ترین وظایف معمار است. گاهی اوقات پیش می‌آید که از معماران، درخواست ارائه پیش‌بینی‌های قبل از طراحی مانند اثرات زیست محیطی یا تجزیه وتحلیل هزینه‌ها و مطالعه کاربری زمین، شود. این نقشه و نقشه نهایی مانند یک راهنمای گام به گام برای کارفرما عمل می‌کند که به توصیف جزییات ساختمان، می‌پردازد.

 

ارائه خدمات و حفظ حقوق مشتری

یکی از وظایف مهم معماران دیدار رو در رو با مشتری است. سعی کنید قبل از تهیه پیش نویس‌های برنامه، چندین‌بار با مخاطبان خود، ملاقات کنید و از نیاز، بودجه و برنامه آن‌ها، به طور کامل، آگاه شوید. معماران باید مهارت‌های ارتباطات شفاهی و کتبی را به خوبی فرا بگیرند.

 

یادگیری دائمی

یادگیری دائمی مهندس معمار

یادگیری دائمی مهندس معمار

 

در کنار دانش و تجربه معماری، وظیفه معمار در هنگام ساخت بنا، آگاه بودن به قوانین ساختمان، قوانین منطقه بندی، دستورالعمل‌های شهری و مقررات آتش نشانی می‌باشد.

همچنین، برای ساختمان‌های عمومی، معماران باید از قوانین دسترسی معلولین به طور کامل، آگاه باشند. از آنجایی که این قوانین، دائما در حال تغییر و گسترش است، یک معمار، می‌بایست دائما در حال مطالعه این مقررات باشد و دانش خود را بروز کند.

همچنین، وظیفه معمار، آگاهی کامل و بررسی دائم تکنولوژی‌ها و سبک‌های ساختاری جدید است، تا با بهترین و جدیدترین امکانات موجود در بازار، کار خود را انجام دهد.

یک معمار، در حین طراحی ساختمان، باید از مطابقت ساختار ساختمان با ساختارهای جدید، اطمینان حاصل کند. شرکت در سمینارها و کنفرانس‌ها از بهترین راه‌حل‌های موجود برای بروز بودن دانش معماران است.

 

آگاهی کامل نسبت به کاربرد فناوری‌های مربوطه

عصر جدید، عصر دیجیتال است. تمامی معماران عصر حاضر، از تکنولوژی‌ها و ابزارهای کاربردی متفاوتی در جهت طراحی بنا، استفاده می‌کنند.

یک معمار، وظیفه دارد که دانش کار کردن با انواع این ابزارها را فرا بگیرد وبا  نحوه پیش نویسی بوسیله کامپیوتر، مدل‌سازی ساختمان و سایر فن‌آوری‌های مرتبط با آن، آشنا باشد.

آن‌ها باید از طریق نرم‌افزارهای کاربردی، سازکار را آزمایش کنند و با تمامی تکنولوژی‌های دفتر خود، اعم از صفحات گسترده و حسابداری، آگاه باشند.

 

داشتن مدرک تحصیلی و دانشگاهی

برای شروع کار به عنوان یک معمار، ملزم به گرفتن مدرک معماری از یک آموزشگاه معتبر هستید.

معمارها در برخی از کشورها، مجبور به گرفتن مدرک دانشگاهی در رشته معماری هستند که این موضوع در ایران هم صادق است. پیشنهاد می‌شود که از طریق دانشگاه، تحصیلات خود را دنبال کنید. علاوه بر مدرک تحصیلی، معماران می‌بایست سه سال تجربه کارآموزی داشته باشند.

نظارت بر کار کارکنان ساختمان

وظایف معمار در نظارت بر کار کارکنان ساختمان

وظایف معمار در نظارت بر کار کارکنان ساختمان

 

از دیگر وظایف معماران، نظارت بر فعالیت کارکنان ساختمان است. تنها یک بی‌نظمی در کار کارکنان، برای وارد کردن زیان‌های مختلف به پروژه، کافی است.

مهم‌ترین آسیبی که پروژه شما در اثر بی‌نظمی، متوجه آن خواهد شد، از دست رفتن زمان است. پیشنهاد ما به شما این است که حتما بر روی فعالیت کارکنان ساختمان، به درستی نظارت و کنترل داشته باشید.

 

حل مسائل کاری

یکی از الزامات و وظایف کاری معمار، توانایی حل مسئله است.

یک معمار حرفه‌ای، هنگام رو به‌ رو شدن با مشکلات، به‌دنبال بهترین راه‌حل ممکن، درجهت بهبود شرایط می‌گردد. برای مثال اگر ایمن سازی در یکی از مکان‌های پروژه، به خوبی انجام نشده باشد، مهندس معمار، راه‌حلی برای حل این مشکل، بوجود می‌آورد.

 مراحل حل مسئله در معماری، عبارت‌اند از:

  1. داشتن نگرش و تفکر مثبت نسبت به موضوع و مشکلات پیش آمده.
  2. تعریف کامل مسئله و توصیف آن (اینکه مسئله دقیقا چیست و هدف ما رسیدن به چیست)
  3. تولید بهترین راه‌حل ممکن برای مشکل

 

بستن قرارداد با پیمان‌کار پروژه

خوب است بدانید قرارداد پیمان‌کاری، شامل نکاتی از قبیل موضوع پیمان، مبلغ قرارداد، مدت قرارداد، تعهدات و تاریخ فسخ قرارداد است.

بستن این قراردادها با پیمان‌کار پروژه، وظیفه معمار است. این کار، مانند یک برنامه‌ریزی غیرقابل انکار، عمل می‌کند.

هنگام بستن قرارداد با پیمان‌کار پروژه، به نکات زیر توجه کنید:

  • مشخصات طرفین قرار داد، حتما باید در قرارداد، نوشته شود.
  • حتما موضوع قرارداد در پیمان، ذکر شود.
  • تاریخ فسخ قرارداد باید در پیمان، ذکر شود.

 

ویژگی‌های مورد نیاز یک معمار

ویژگی‌های مورد نیاز یک معمار

ویژگی‌های مورد نیاز یک معمار

 

در قسمت‌های قبل، تمامی وظایف پایه یک مهندس معمار را مورد بررسی قرار دادیم. فهمیدیم برای ارتباط بهتر با مشتریان، می‌بایست، آموزش ببینیم و دانش رعایت کردن یک‌سری نکات را فرا بگیریم.

موضوعی که اکنون به آن خواهیم پرداخت، ویژگی‌های شخصیتی و مهارت مورد نیاز برای شغل مهندسی معماری است. باید توجه داشته باشید که شخصیت شما، می‌بایست دارای ویژگی‌هایی که جلوتر به آن‌ها می‌پردازیم، باشد؛ چرا که هر معماری برای کسب موفقیت بیشتر در کسب و کار خود، به این ویژگی‌ها، نیاز دارد.

اگر شما دارای این ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌ها نیستید و همچنین علاقه بسیاری به معماری و مهندسی معماری دارید، می‌توانید از امروز شروع کنید و این ویژگی‌ها را در خودتان ایجاد کرده و به مرور پرورش دهید.

 

مهارت‌های ریاضی

یکی از پایه‌های اساسی مهندسی معماری، قوانین ریاضی است. یک معمار باید درک کاملی از اصول اعداد و ریاضی به خصوص هندسه و جبر پیشرفته، داشته باشد. اگر که تا کنون در جهت پیشرفت دانش ریاضی خود، قدمی برنداشته‌اید یا پایه ریاضی ضعیفی دارید، وقت آن رسیده که برای موفقیت در این زمینه، تلاش کنید.

 

راه‌های پیشرفت در ریاضیات:

  • تغییر دید و نگرش خود نسبت به دانش ریاضی
  • مرین و تمرین و تمرین
  • شرکت در کلاس‌های ریاضی
  • مشورت با افراد علاقمند به این دانش

 

مهارت‌های خلاقیت

وظیفه معمار خلق و طراحی ساختمان‌های پیشرفته‌ای است که مرزهای زیبایی را لمس می‌کنند.

اگر می‌خواهید ذهنی برای خلق ایده‌های نو داشته باشید باید توانایی تخیل بالا و جان بخشیدن به ایده‌های ذهنی خودتان داشته باشید. اگر می‌خواهید آثار شما به یادماندنی و منحصربفرد باشند باید دائما در حال نوآوری باشید.

 

راه‌حل افزایش خلاقیت و نوآوری:

  • افکارتان را بدون ترس و دلهره بنویسید.
  • در کلاس‌های هنر شرکت کنید.
  • سفر را فراموش نکنید.
  • با ورزش ذهن خود را آبیاری کنید.
  • بگذارید کودک درون‌تان بیدار شود.
  • از ضمیرناخودآگاه‌تان غافل نشوید.
  • با افراد خلاق معاشرت کنید.
  • ایده‌هایتان را روی کاغذ بکشید.
  • گاهی به موسیقی‌های مفید گوش کنید.

 

دانش حقوقی

گذشته از مباحث بازاریابی، بودجه و… یکی از مهم‌ترین محدودیت‌هایی که ممکن است، سد راه شما شود، نداشتن دانش حقوقی ساخت و ساز است.

اما دانش حقوقی، به یک معمار، چه کمکی می‌کند؟ خوب است بدانید، شما با فراگیری این دانش، به تمامی مقرراتی که باید در حین ساخت و ساز یا طراحی بنا رعایت کنید، آگاه خواهید بود.

شاید در این زمینه، بتوانید از افراد مربوطه، کمک بگیرید؛ اما اگر خودتان این مهارت را داشته باشید، در زمان خود، صرفه جویی چشم‌گیری، کرده‌اید.

 

مهارت کار گروهی

لازم به بحث درباره ضروریت کار تیمی نیست، چرا که خودتان تا کنون به اهمیت کارگروهی، نه تنها در معماری، بلکه در هر کسب و کاری، پی برده‌اید. با اینکه قالب کارهای مهم معماری، اعم از طراحی و ایده‌پردازی در تنهایی انجام می‌شوند؛ اما در بسیاری از مواقع، شما نیاز دارید تا با مهندسان دیگر پروژه، مشارکت داشته باشید.

 

 راه‌های گسترش مهارت کار گروهی:

  • اعضای تیم خود را ملاقات کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
  • اهداف تیم را مشخص کنید.
  • برای تیم و گروه خود، قوانین و مقررات، تعیین کنید.
  • از نقاط قوت هم‌تیمی‌های خود، استفاده کنید.
  • در همه کارها با یکدیگر، مشارکت داشته باشید.
  • انصاف را فراموش نکنید.

 

دانش اقتصادی

دانش اقتصادی و تجاری از جنبه‌های مهم هر شغلی است. شناخت صنایع مرتبط با حوزه کاری‌تان، باعث می‌شود تا شما با مشتری‌های مناسب، ارتباط برقرار کنید و خریدهای باکیفیتی داشته باشید.

شناخت محصول مورد نیازتان از هر جنبه‌ای، می‌تواند خرید شما را هوشمندانه‌تر کند.

با این مهارت شما نیازهای کارفرمای خود را بهتر درک می‌کنید و در نتیجه قدم بزرگ‌تری در جهت رفع نیاز وی برمی‌دارید.

 

راه‌هایی برای تقویت مهارت تجاری:

  • درک و یادگیری مفاهیم پایه در مذاکره تجاری
  • یادگیری ساختارهای مذاکره
  • تمرین مذاکره تیمی برای کارهای کوچک

 

مهارت تجسم

این نیاز از زمانی که مشتری، نیازهای اصلی پروژه را با معمار، در میان می‌گذارد، شروع می‌شود.

معمار، پس از درک نیازهای پروژه، می‌بایست طرح را دز ذهن خودش تجسم کند. همانطور که قبلا به این موضوع اشاره کردیم، یک طرح خارق العاده، ابتدا در ذهن معمار بوجود آمده و طی مراحل گوناگون، در دنیای واقعی، ساخته شده است.

تجسم هنری است که تمامی افرادی که با حوزه هنر و طراحی، سر و کار دارند، باید آن را فرا بگیرند. لزومی ندارد که شکل واقعی طرح در دنیای واقعی، حتما با طرح ذهنی شما به یک شکل باشد، همین که بنا کیفیت خود را از دست ندهد، کافی است بدانید که اگر نتوانید طرح خودتان را پیش بینی و تجسم کنید، قادر به ساختن آن در دنیای واقعی هم نخواهید بود.

 

راه‌های تقویت مهارت تجسم:

  • توضیح فضای ذهنی برای خودتان
  • بازی شطرنج
  • تقویت و استفاده مداوم از حافظه
  • بازی‌های کامپیوتری و تصویری
  • تجسم نقشه سه بعدی شهر و خانه‌ها
  • حل کردن پازل
  • طراحی دستی و اسکیس

 

توجه به جزییات

لازم به ذکر است که طرح‌های معماری، خواه با دست و خواه با کامپیوتر کشیده شوند، مجموعه‌ای پر زحمت و با جزییات هستند که کارگران ساختمان، به این طرح‌ها به عنوان یک راهنما تکیه می‌کنند، در نتیجه یک پنجره اشتباه یا یک طراحی ستون عجولانه، طیف گسترده‌ای از مشکلات را به همراه خواهد داشت.

شما در معماری، ملزم به توجه ویژه به جزییات هستید و این تکه‌ای جدا نشدنی از پازل معماری است.

 

راه‌های تقویت مهارت توجه به جزییات :

  • نظم را هرگز فراموش نکنید.
  • برنامه ریزی کنید و لیست انجام کارهای‌تان را بنویسید.
  • عوامل حواس پرتی را محدود کنید.
  • به طور منظم استراحت کنید.
  • انجام بازی‌های تقویت تمرکز
  • در زمان حال زندگی کنید.

 

سخن پایانی
اهداف معماری ساختمان در اصفهان

اهداف معماری ساختمان در اصفهان

 

در این مقاله، به مفهوم معماری و دیدگاه افراد مختلف جهان، نسبت به مفهوم معماری پرداختیم، وظیفه معمار را بررسی کردیم، مهارت های مورد نیاز برای معماری را بررسی کردیم و برای تقویت آن‌ها راه‌حل‌های مختلفی ارائه دادیم.

انتظار می‌رود با مطالعه این مقاله، دید باز تری نسبت به حرفه معماری و وظیفه معمار، داشته باشید. تیم معماری و بازسازی ساختمان در انجام مراحل معماری خانه‌ی شما باید مهارت‌های فوق را داشته باشند تا بتوانند خانه‌ی شما را بر اساس استاندارد‌های معماری روز، سازمان‌دهی کنند.

از اینکه ما را تا اینجا همراهی کردید، سپاسگزاریم.

‫۴.۸/۵ (۴ امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *